אז איך מתאמנים בלי חדר כושר ?
הרבה פעמים יש לנו נטייה לשכוח שמשקל הגוף הוא משקל !
כדי להתחזק הגוף נדרש להתמודד עם התנגדות. לגוף זה לא משנה אם ההתנגדות מגיעה ממשקולות, גומיות, בקבוקי מים או משקל הגוף עצמו.
ההבדל הוא בשיטת הגדלת העומס.
בעוד באימון משקולות העמסת המשקל היא פשוטה (להוסיף עוד משקל), באימון משקל גוף אנחנו נדרשים ליותר יצירתיות שהרי משקל גופנו לא ניתן לוויסות.
השיטה הפשוטה ביותר להגביר עומס באימון משקל גוף הוא לעבוד על כל צד בנפרד, לדוגמה, סקוואט על רגל אחת או שכיבות סמיכה עם יד אחת. שינוי קל בתנועה יגרור הגברת עומס משמעותית (לעיתים שינוי גדול מדי), שיטה נוספת היא שינוי זווית הגוף, לדוגמה שכיבות סמיכה בשיפוע שלילי יהיו קשות יותר לביצוע מהמנח הרגיל.
לכל קבוצת שרירים בגוף ניתן למצוא מספר תרגילים ולהם מספר וריאציות בדרגות עומס שונות.
נסו לשנות מעט את התרגילים המוכרים לכם, בזווית התנועה, בקצב שלה או לחלק את העבודה לכל צד בנפרד ותגלו שניתן לבצע אימון עצים מאוד גם ללא תוספת משקל חיצונית.
בהצלחה !

About Author

GIVE A REPLY

× צ'אט עם נציג