הכל על תוספי תזונה
האם עליי לרכוש אבקת חלבון או אולי גיינר ?
הרבה מתאמנים שמנסים לעלות במסה שרירית מתלבטים האם ובאילו תוספים עליהם להשתמש.
ראשית חשוב לציין ששוק תוספי התזונה אינו ייחודי לתחום הספורט.
כיום משווקים מאות סוגים של תוספים כמו ויטמינים, מינרלים ושאר נוטריינטים שהגוף שלנו זקוק להם לצורך פעילות תקינה.
הבעיה העיקרית בשוק התוספים הוא חוסר רגולציה והעובדה שהם נמכרים ללא מרשם וללא פיקוח.
לצורך העניין, כל אחד יכול בזה הרגע להיכנס לחנות פארם כלשהי ולרכוש תוסף תזונה של ברזל או אומגה 3, אך האם אנחנו זקוקים לכך ?
ברוב המוחלט של המקרים התשובה היא לא! כמו כל תחום מסחרי, החברות נשענות על פרסום מאסיבי והבטחות ריקות לחיים טובים וקלים יותר אם נצרוך את התוספים.
אז איך אדע אם אני באמת צריך את התוסף ?
לרוב בדיקת דם פשוטה תוכל לספק לנו את התשובה אם יש לנו חוסר בויטמין או מינרל מסוים ואותו נוכל להשלים באמצעות תיסוף חיצוני.
אז איך אדע אם אני צריך עוד חלבון ?
העיקרון בתיסוף החלבון הוא דומה אך במקרה זה לא נדרשת בדיקת דם. אנחנו יודעים היום שלמתאמן המעוניין לגדול במסת השריר נדרש בין 1.6-2.2 גרם חלבון עבור כל קילו ממשקל גופו. עשו חישוב של כמות החלבון היומית שצרכתם ואם תגלו שקשה לכם להגיע לכמות הנדרשת, תיסוף באבקת חלבון יוכל לסייע לכם כיוון שהוא מספק בין 20-25 גרם חלבון זמינים וקלים לצריכה.
אז מה ההבדל בין אבקת חלבון לגיינר ?
הגיינר מיועד לבעלי מבנה גוף שאנו מכנים "אקטומורף". מדובר באנשים בעלי מבנה גוף צר ורזה שמתקשים מאוד לעלות במשקל. הגיינר עשיר בחלבון (אפילו יותר מאבקת החלבון הסטנדרטית) אך עשיר גם בפחמימות ושומנים. ההבדל הבולט בינו לבין אבק החלבון הוא כמות הקלוריות.
שינוי במשקל הגוף לעולם יהיה תלוי תזונה, כלומר כמות צריכת הקלוריות ביום היא שתקבע אם נעלה או נרד במשקל. הגדלת מסת השריר דורשת גוף גדול וכבד יותר ולכן נרצה להכניס כמות קלוריות גדולה יותר ממה שהגוף שורף במהלך היום. (תהליך הפוך לתהליך החיטוב בו אנו נדרשים לצרוך פחות קלוריות ממה שהגוף שורף). כיוון שלבעלי גוף מסוג אוקטומורף יהיה מאוד קשה לצרוך כמות קלורית כה גבוהה באכילה, תוסף הגיינר יוכל לסייע לו לצרוך זאת יותר בקלות.
האם ישנם עוד תוספים הטובים לאימונים ?
כיוון שלשוק התוספים בתחום הספורט יש ביקוש גדול מאוד, ישנם המון סוגי תוספים, ככלל אצבע אומר שאין בהם צורך. בתחום הכושר יש משפט ציני שאומר "מה שחוקי לא יעיל, ומה שיעיל לא חוקי", *אבל* בכל כלל יש יוצא מן הכלל.
התוסף היחיד שאתייחס אליו במאמר זה הוא תוסף הקריאטין.
הקריאטין הוא התוסף הנחקר ביותר בתחום הכושר והוא חוקי לחלוטין. הוא נמצא כבטוח לשימוש בהמון מחקרים והוכח כמשפר יעילות באימונים ומקצר זמני התאוששות ובכך מסייע גם באימוני כוח וגם בהגדלת נפח השריר. לפני צריכת הקריאטין (או כל תוסף) ממליץ לכם ללמוד עליו מאנשי מקצוע או מספרות מקצועית.
זכרו, יש לנו גוף אחד ועלינו לבחון כל דבר לפני שאנחנו מכניסים אותו לגופנו.
אם יש לכם שאלות בנושאי תוספי תזונה, הירשמו עכשיו לחוג התזונה שלנו בג'ימקס (ללא עלות) בימי שלישי בשעה 20:30 בסטודיו.
לשאלות בנושאי כושר ותזונה, מוזמנים לפנות לצוות המקצועי בג'ימקס בכל עת. אנחנו פה בשבילכם.
..
GMAX - החלטות מעצבות מציאות

About Author

GIVE A REPLY

× צ'אט עם נציג